19 mayo 2010

La Fiesta de Villaescusa en los años 60

La capilla de Villaescusa como ya he publicado en alguna otra entrada de este blog, se construyo en el año 1960 con la colaboración de todos los vecinos del pueblo, a partir de ese año se comenzó a celebrar cada 8 de Septiembre la Fiesta de Villaescusa, la cual perdura hasta nuestros días.

Actualmente la celebración se reduce a la misa en honor de la “Santina”, la procesión, la subasta del “ramu” y un pincheo acompañado de unos “culinos” de sidra para todos los asistentes, sin embargo en los años 60 y 70 además de estos y otros actos también se celebraba la típica romería de “prau”.

Esta romería se hacia en “La llosa La Casanueva”, hubo unos años que la misa en lugar de en la capilla, si hacia buen tiempo, se celebraba en el “prau” de la fiesta debajo de un “pumar”, a tal efecto se llevaba la imagen de la virgen desde la capilla hasta el “prau”, se celebraba la misa y a continuación se iba en procesión hasta la capilla.


Villaescusa 1982, misa debaxu l'pumar .

 La amenización musical de la romería, solía correr a cargo de pequeños grupos musicales de los pueblos de alrededor, pues Villaescusa era un pueblo pequeño y no había mucho dinero para pagar grandes orquestas, yo recuerdo algunos de estos grupos musicales como un dúo del pueblo de San Martín de Valles, en el concejo de Villaviciosa, que tocaban el acordeón y la batería, sus nombres eran Gonzalo y Octavio y se les llamaba “Los de Samartín” también recuerdo a la “Orquestina Allende” que era un trío formado por tres hermanos del pueblo de Sardea en el concejo de Piloña que tocaban el acordeón, el saxofón y la batería, a veces simplemente se amenizaba la romería con un tocadiscos un amplificador y unos grandes altavoces, recuerdo “Altavoces La Trocha” de Villaviciosa que algunos años amenizaron romería de la Fiesta de Villaescusa.
En cuanto al repertorio musical básicamente eran pasodobles, valses, boleros y algunas canciones que ya entonces se hacían populares a través de las emisoras de radio, como “Juanita Banana”, “El Orangután”, “Esperanza”, “Donde esta la escalera” y otras muchas canciones populares en aquellos años.
En el siguiente video se puede ver y escuchar interpretado al acordeón un pasodoble titulado “Que bonita te hizo Dios”, este pasodoble era muy popular en aquellos años y se tocaba en todas las fiestas y romerias las personas que vivieron aquellos años seguro que recordaran este pasodoble y si cierran los ojos y lo escuchan será como retroceder cuarenta años en el tiempo.

05 mayo 2010

Un cuentu del Diañu Burlón

El Diañu Burlón
El Diañu Burlón ye un ser de la mitoloxía asturiana, anque tamién existe n'otres partes del norte d'España y en dellos llugares d'Europa.
Ye un diañu que casi siempre se presenta disfrazau d'animal y el so oxetivu ye gastar bromes y chances más o menos pesaes a los habitantes de los pueblos y aldees, na cultura popular asturiana hai múltiples hestories, cuentos y leyendes relativos al Diañu Burlón.
Esti cuentu cuntarenmelu a mi  va munchos años en Villaescusa persones yá sumíes de les que guardo buenes alcordances
Cunta lo que-y paso a un paisanu que tornaba a Villaescusa dempués d'asistir al mercáu selmanal de los xueves en Colunga.
Esti home que-y gustaba aprovechar bien el día subía al escurecer escontra Villaescusa pel camín del Roblón.
Al llegar cerca del llugar llamáu La Indiana, vio de lejos daqué de color blancu que se movía a la vera del camín, según se fui averando pudo comprobar que se trataba d'un pequeñu corderu que paecía tener una pata rota.
Pensando que seria de dalgún vecín del pueblu,  cogiolu, echolu al llombu y continuo xubiendo escontra'l pueblu, pero l'animal cada vez se diba faciendo mas y mas pesáu llego un momentu que l'home yá nun podía soportar la carga.
Párose un momentu y disponíase a dexar el corderu nel suelu pa descansar un pocu, cuando de sópitu noto'l so llombu totalmente moyau, coles mesmes que l'animal dio un saltu y alejose camín alantre glayando en medio d’una risa burlona esta frase:

“Je, Je, Je, que te mexuque, Ji, Ji, Ji, que mexe per ti” 

Nesti momentu fui cuando l'home diose cuenta que fuera victima d'una chanza nesti casu pesada y moyada del Diañu Burlón, esta vez disfrazau d'inofensivu corderu.