23 diciembre 2013

Felices Navidaes y Prosperu Añu Nuevu

Con estes imaxenes y esti villancicu asturianu quiero desear unes Felices Navidaes y un Prosperu Añu Nuevu a todos los visitantes de esti blog.


Feliz Navidad 2013 from Picafuelle on Vimeo.

16 diciembre 2013

LA ESBILLA

Vamos hablar hoy d'un llabor ralacionau col cultivu del maíz y que col pasu del tiempu y les nueves formes de vida fui perdiéndose hasta llegar praticamente a desaparecer, esti llabor consistía en  quitar les fueyes que cubríen les panoyes del maíz dexando dalgunes pa entretejerlas  ente si formando les riestres, esti llabor en Villaescusa y n'otros pueblos del conceyu de Colunga llamábase la esbilla, n'otros llugares d'Asturies llámase-y la esfoyaza, el esfoyon, etc. La esbilla faciase xeneralmente pe la noche y pol procedimientu de la andecha, por esti procedimientu tolos vecinos d'un pueblu o parte dellos, facien estos llabores conjuntamente, cada nueche todos diben a esbillar maíz pa un dellos. 

Nel mes d'octubre era cuando se recoyía'l maíz, les panoyes llevavanse a la casa onde se facia un gran montón, pela noche, dempues de cenar, tolos vecinos axuntabense na casa del vecín qu'esa noche facia la esbilla, la mayoría sentábense alredor del montón y empezaben a esbillar les panoyes, ye dicir a quitar les fueyes que cubrien les panoyes, dexando dos o tres fueyes, les más fuertes y diben echandoles a lo alto del montón, onde s'asitiaben los enriestradores que diben garrando les panoyes esbillaes y diben faciendo con elles les riestres.


Mientres duraba la esbilla los que participaben nella falaben de de munches coses, comentaben el día a día de les coses qu'asocedíen nel pueblu, o nos pueblos cercanos, dacuando cuntaben  cuentos, chistes, refranes, etc. y los xóvenes, mozos y moces, aprovechaben tamien la esbilla pa cortexar, tou esto facia qu'amás de facer el trabayu, la esbilla convirtierase nuna reunión de vecinos amena y entretenia.


Cuando se terminaba la esbilla, si la casa tenia corredor,  colgabense del mesmu les riestres de panoyes, pa ello cada riestra era coyida ente dos o tres persones y xubíense al corredor onde se colgaben, si la casa non tenia corredor, les riestras dexábense preparaes pa colgales a otru día de la tenobia del horru.

El día que se celebraba la ultima esbilla en casa de cada vecín y al terminar la mesma, esti ofrecia a los sos convecinos  un pequenu convite que se llamaba la garulla, nel ofreciense diversos productos como, nueces, castañes y manzanes asaes, galletes, pasteles etc., acompañaos de vino, sidre, vino dulce, café y licores.

Mas o menos desta manera ye como yo recuerdo, estes reuniones de xente pa facer esti llabor llamau la esbilla.


Que bien paez el maiz
esbillau y enrrestrau
colos graninos al aire
de la panera colgau

09 diciembre 2013

XXIII FERIA DE LES FABES EN COLUNGA

Entre los días 6 y 9 de Diciembre de 2013, Colunga celebro su tradicional Feria de les Fabes. Este video es una pequeña muestra de los actos celebrados en el Pabellón Polideportivo Municipal el día 8 de Diciembre de 2013.
Exposición de diversas variedades de fabes de Carmen Llera de Villaescusa, en la XXIII edición de La Feria de les Fabes en Colunga.

02 diciembre 2013

Nombres de los pueblos y lugares de la parroquia de Gobiendes

Estos son los nombres oficiales de todos los pueblos y lugares de la parroquia de Gobiendes, según el decreto 129/2006, de 21 de diciembre, del Principado de Asturias, por el que se determinan los topónimos   oficiales del Concejo de Colunga.