martes, 1 de mayo de 2012

Villascusa y Agüera d'Arriba nos años 50 y 60 del pasau siglu XX.

Hasta la decada de los años 70 del pasau siglu XX, que se construyo la carretera a Villascusa, Agüera d’Arriba, era un de los puntos de comunicación entre Villascusa y el restu’l conceyu de Colunga, dende Villascusa había dos caminos que baxaben hacia  Agüera, un era el “Camín de la Indiana ó del Roblón” y el otru era el “Camín del Cagareu”.

Utilizando un d’estos caminos la xente de Villascusa baxaba los xueves hasta Agüera onde garraben el coche de línea, (el coche de Amador), mas tardi (Autocares Costa Verde), pa dir al mercadu semanal a Colunga. Había xente que gustaba-yos dir alguna  vez  al mercau de L’Infiestu que celebrabase los lunes, ó dalguna feria de ganau que se celebraba ellí periódicamente, pa ello baxaben hasta Agüera y garraben el coche de línea que los llevaba hasta L’Infiestu.
Estos dos caminos tamién se utilizaben pa dir al molin a moler el maíz, pa ello cargabase un sacu de maíz nel burru y llevabase a moler al molin del Vicenton, al molin de Luciana en Agüera Baxu ó bien al molin de Balanguina, todos estos molinos estaban cerca de Agüera d’Arriba y eren movios per les agues de los ríos Lliberdón y Pivierda.
Agüera d’Arriba tamién era el llugar onde se entregaba la lleche, el llecheru diba de casa en casa recoxendo la lleche y la diba echando en dos grandes bidones, que llevaba aparejaos nun burru, una vez que terminaba de recoxer la lleche baxabala  hasta Agüera onde un camión la recoxía pa llevala a les fabriques de quesu de Colunga ó Villaviciosa.
Per Agüera, tamien pasaben diariamente los panaderos, dalgunes persones de Villaescusa tenían-yos el pan encargau, estos dexaben el pan en Agüera y mas tardi estes persones baxaben a rcoxelo ó encargabanilo al lecheru pa que se lo subiera de la que tornaba al pueblu dempues de entregar la lleche.
Dalgunes persones de Villaescusa principalmente los xóvenes que quedaba-yos  pequeñu el pueblu, diben a trabayar diariamente a Colunga, La Isla, Caravia ó Llastres, principalmente en el sector de la construcción, pero tamién al sector de la madera e incluso en algunos casos al de  la hostelería, pe les mañanes bien tempranu y usando un de los caminos antes citaos, baxaben hasta Agüera, ellí garraben la bicicleta y seguien el viaxe hasta el trabayu, pela tardi facíen el viaxe de vuelta, en bicicleta hasta Agüera y dende ellí caminando hasta Villaescusa.
En aquellos años, Agüera d’Arriba era un llugar muy concurríu, habia elli un bar, el chigre de Ricardo, que era parada obligada pa toa esta xente de Villaescusa, pero también de otros pueblos y llugares como Barrestru, Tizagua, Xirga, El Campon, Pivierda ó Lliberdón, cuando pasaben per Agüera por cualquier motivu.
Años mas tardi ya en los años 80 esti bar convirtióse en restaurante faciéndose muy popular en tou el conceyu ofertando menús a base de cocina casera, platos  de carne y caza y los famosos codillos asaos.
Actualmente Agüera d’Arriba ye un llugar fantasma, totalmente desabitau y sin vida de ninguna clase, los que conocimos esti llugar en otros tiempos sentimos cierta nostalgia cuando pasamos per elli y lu contemplamos en esti estau, desgraciadamente como dalgunos otros  pueblos y llugares del conceyu de Colunga.

Esta entrada publicose fai  5 años (mayo 2012), ahora, afortunadamente, Agüera d'Arriba vuelve a tener vida, fai un par de meses abrió de nuevu al publicu el antiguo bar de Ricardo, esto hace que la xente cuando pasa por alli tenga un motivo para parar a tomar algo, y pasar un rato agradable.

No hay comentarios: