01 septiembre 2014

Andando pe los orixenes

El dìa 27 d'agostu de 2014 realicé una escursión caminando pela zona onde naci y onde pase la mio mio niñez y parte de la mio mocedá. Yo naci en Villaescusa, que política y administrativamente pertenez a la parroquia de Pernús y al conceyu de Colunga, non asi  nos asuntos eclesiásticos que pertenez a la parroquia de Santoxenia de los Pandos nel conceyu de Villaviciosa, por eso nesta  ocasión empece la caminata en Santoxenia visitando todos los pueblos de la parroquia.
Como digo, empece en Santoxenia caminando hasta'l Llagaron, ellí desvieme a la izquierda pa visitar el pueblu de Paniceres, en Paniceres vivieron los mios tios Candido y Sofia, un paséu pol pueblu de Paniceres tomando delles fotografíes y vuelta hasta'l Llagaron, siguiendo dende ellí escontra El Campurroxu.
Nel Campurroxu, desvieme  a la derecha pa visitar el pueblu de Piñera, a la entrada de Piñera tuvi ocasión de charrar un ratu col mio tocayu Adolfo y cola so muyer, ellos comentáronme como pocu a pocu los pueblos van quedando despoblaos concreamente en Piñera ellos dos son los únicos habitantes que viven nel pueblu de forma permanente, una vuelta por Piñera tomando delles semeyes y de nuevu vuelta hasta'l Campurroxu, siguiendo dende ellí escontra La Capilla, pasando por les Llueces y La Fontanina.
De La Capilla es mio madre Visita, elli vivieron los mios güelos maternos, Eugenio y Benigna,  desviome a la derecha pa visitar los pueblos de Bucial y Corralles, pasando pela fonte Sienrra, El Burrumanxu, El Nidiu, El Paoriu, etc. De Bucial yera'l mio güelu maternu Eugenio Bada Gancedo y de Corrales yera la mio güela paterna Avelina Llera Casanueva.
En Bucial tuvi charrando con Ramon de la Quintana que ye l'únicu vecin del pueblu, Ramón tien dos perros de los qu'esta bien orgullosu, pos amás de ser bien guapos, fáen-y muncha compañía, (ver el perru de Ramón) despídome de Ramon y continuo hasta Corrales, ellí tuvi falando con Ramón de Corrales y cola so muyer Benilde , dende Corrales retorne escontra La Capilla y dende ellí escontra Villaescusa pasando por La Figarona y La Royu, Villaescusa  ye'l pueblu onde yo naci, d'ellí yeren la mayoría de los mios antepasaos, padre, güelu paternu y bisagüelos paternos. En Villaescua tuvi charrando con Milio el de la Casanueva, Milio enseñome una planta de faba de la granxa que mide mas  de cuatro metros d'altura y tien mas de cien vaines, (ver la faba de Milio), convidome tamién a tomar unos culinos de sidra que taba excelente, Milio ye espertu n'ellaborar sidra y caltenela nel so puntu, tamién salude a Elena y a Mª Dolores, a Encarnita y a Isabel. Un paséu por Villaescusa  tomando dalgunes fotografies y regresu direutamente a Santoxenia.
Un paseu bien agradable, pos a mi  prestame munchu visitar estos llugares onde yo naci y onde vivieren los mios antepasaos y recordar vieyos tiempos, además gustame facelo caminando pos creo que ye la meyor manera de tomar contactu con los sitios per onde pases y con la xente que vive nellos.


No hay comentarios: