26 enero 2015

Cuentos y leyendas: Una anécdota del mio bisabuelu Xuan

Hoy voi cuntar una anécdota de la que fui protagonista'l mio bisagüelu maternu, a mi cuntaronmela  cuando yo era nenu,  nun sé si seria verdá o mentira pos esta mesma anécdota cuntase de delles maneres distintes, y con distintos protagonistas, pero bueno,  yo voi  cuntala como a mi me la cuntaren, siendo los protagonistes el mio bisagüelu maternu y una muyer de Fanu. 
El mio bisagüelu maternu llamábase Xuán Carús y vivía en Los Aceos una quintana un pocu aisllada que pertenecía a la parroquia de Pivierda,  yo nun llegue a conocelu pos finó primero que yo naciera, el mio bisagüelu Xuan, era un paisano adelantau a la época que-y toco vivir, amás de trabayar nos llabores del campu, gustaba-y munchu la mecánica, sin tener conocimientos especiales, reparaba cualesquier tipu de relo ya fuera de bolsillu, espertaores, de pare etc. Tamién reparaba maquines de coser asi como cualesquier otru artilugio mecanicu que cayera nes sos manes.
Siendo yo bien nenu alcuerdome ver na so casa de Los Aceos que yá entós taba deshabitada, un pequeñu cuartu con dellos relóes colgaos na paré y enriba d'una mesa delles  pieces y relóes desarmaos asi como un  gran reló de sol sobre la fachada de la casa.

Nuna ocasión llego a Los Aceos una muyer de Fanu, con una máquina de coser al costazu pa que Xuán la mirara, pos la dichosa maquina nun funcionar bien.

Xuán pregúnto-y que-y pasába a la maquina, ella díxo-y que nun cosía, pos continuamnte se atascaba el filu  y yera imposible coser nada con ella, él díxo-y que tenía que dexa-y la maquina pos tenía enforma trabayu y nun podía miráila naquel momentu.
Ella díxo-y que por favor se la mirara sobre la marcha, pos de lo contrariu tendría que volver a la so casa de Fanu en sin ella y volver de nuevu a Los Aceos a recoyela cuando tuviera reparada.

Xuán, apiadándose de la muyer y sabiendo la gran caminata que había dende Los Aceos hasta Fanu acetó a echa-y una güeyada a la maquina. 
Coyó la máquina de coser punxola enrriba d'una mesa y intento coser daqué con ella, comprobando que como la muyer dicía enrredabase'l filu de continuo, entós, quito la tapa que cubría'l mecanismu de la mesma, soplo delles veces, coyó una aceitera y echo delles gotes d'aceite nos puntos neurálxicos del mecanismu, enfilo de nuevu la maquina y  probola de nuevu, comprobando que agora la maquina funcionaba perfeutamente.
Xuán díxo-y a la muyer, bueno como usté pue ver yá cues perfeutamente, en realidá lo que-y asocedía ye que taba un pocu puerca y precisaba un pocu de engrase.
La muyer agradeció-y a Xuan que-y reparara la maquina y pregúnto-y cuántu-y debía.
 Él contésto-y:   Son cinco pesetes
La muyer dixo:
¿Cinco pesetes por soplar un par de veces y echar unes gotes d'aceite?
A lo que Xuán contesto.
Non, por soplar y echar l'aceite son cincuenta céntimos, les cuatro pesetes y cincuenta céntimos restantes son por saber onde había que soplar y onde había qu'echar l'aceite.

La muyer  dio-y les cinco pesetes, que yera una cantidá importante naquellos tiempos, entendiendo que ye importante facer les coses, pero munchu mas importante ye saber como faceles.
34700

19 enero 2015

Casas de Indianos: Villa Lucinda o el Chalé en Lue

Casonas de Indianos, es un blog que trata de las casas de indianos en Asturias,  en el, además de mostrar fotografías, se hace una descripción muy detalla sobre las mismas, quien las edifico, año de construcción, nombre de descendientes, dueños actuales y muchos más detalles sobre estas casonas de Indianos. 

En este blog se muestran algunas casonas del concejo de Colunga, hoy reproduzco aquí la descripción  que en él se hace  Villa Lucinda ó el Chalé en el pueblo de Lue.

Casa construida en 1.917 para Casimiro Balbín. Éste era natural de Lué de donde emigró muy joven a Cuba llamado por algún familiar. Tras prosperar, él mismo llevo a Cuba a sus dos hermanos varones y a cada una sus tres hermanas, Consuelo, Jesusa y Gertrudis, le construyó una casa en Lué. 

Estuvo casado con una de Villaviciosa con la que tuvo dos hijos Amparo y Casimiro. Se dice que era un hombre muy bajito y entre otras cosas financió la construcción de la carretera a Lué. La casa se vendió cuando decidieron trasladarse a Gijón siendo adquirida por
Cesar Rivero que la compró para casarse ya mayor con Herminia Montoto, ambos vivieron en ella con Leónides, hermana soltera de Herminia. El nombre de la casa se debe a una tercera hermana llamada Lucinda que se casó por poderes con un argentino marchándose a vivir a Argentina. 

Durante la Guerra civil la casa fue ocupada por los republicanos y al morir el matrimonio la heredaron cuatro sobrinos, quedándosela finalmente uno de ellos tras comprar las participaciones de los otros.

34556




08 enero 2015

Comenzando el año 2015

Este blog se comenzó a publicar en octubre de 2007, por lo tanto este año 2015 será  el octavo año de permanencia en Internet, durante todos estos años he publicado más de 240 entradas principalmente sobre el pueblo de Villaescusa y sobre el concejo de Colunga, videos, fotografías, noticias antiguas, cuentos y leyendas, tradiciones populares, fiestas y romerías y otros muchos temas forman parte de este blog, que no tiene más objetivo que el mero entretenimiento y aunque sea modestamente contribuir a que no se olvide la cultura popular que forma parte de todos nosotros. 

Después de siete años largos, la verdad es que a veces cuesta encontrar los temas para actualizar el blog,  por eso  solicito a las personas que visitan este blog que si tienen algún material que se pueda dar a conocer y si lo desean, me lo hagan llegar y así me ayudaran a mantener este blog, por ejemplo, si tienen fotografías antiguas o videos, si conocen algún cuento o leyenda o algún suceso o noticia antigua o cualquier otro cosa o material que se pueda publicar, se pueden poner en contacto conmigo a través de mi correo electrónico  picafuelle@gmail.com  o bien a través de Facebook.

Bueno para comenzar el año 2015 les invito a contemplar  estas ocho fotografías tomadas el pasado verano en La Biescona del Sueve, que es el mayor hayedo de Europa a tan baja altura y tan cerca del mar, La Biescona se extiende por la vertiente norte de la sierra del Sueve,  desde “pie potru”  (casa Julia), en la carretera del Fitu hasta la majada del Bustacu.
Pinchar sobre las fotos para verlas ampliadas










34392