Para despedir el año 2014 y recibir al nuevo año 2015, vamos a recordar con estas imagenes algunos momentos vividos durante el pasado verano en algunos pueblos del concejo de Colunga con motivo de la celebración de sus fiestas patronales.
30 diciembre 2014
22 diciembre 2014
Feliz Navidad y Prospero Año Nuevo
Desde este blog "COSAS DE VILLAESCUSA Y COLUNGA" quiero desear unas FELICES NAVIDADES Y UN PROSPERO AÑO NUEVO, a todos mis seguidores y visitantes.
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15 diciembre 2014
Los Cestos y Los Cesteros
Los cestos eren unos utensilios imprescindibles nos llabores del campu nos pueblos y aldees
de Asturies, en Villaescusa y demás pueblos del conceyu de Colunga, utilizábense
a diariu en munches tares habituales del día a día, cada un dependiendo de la so
forma y tamañu utilizase pa un llabor determináu.
Los cesteros eren quienes los faíen con banielles, que eren unes llámines de madera de trés a cinco
centímetro d'anchu y dos o tres milímetro de grosez y que los cesteros sacaben
de palos d'ablanar y d'otres clases de madera.
Polo xeneral los cesteros nun se dedicaben profesionalmente a
facer cestos, sinón que eren unes presones qu'amás de trabayar nos llabores del
campu, durante’l iviernu, cuando había menos llabores que facer, dedicabense a
facer cestos que dempués vendíen nos mercaos, llogrando con ello unos ingresos
que complementaben la economía familiar.
Cerca de Villaescusa, en Bucial, vivía Falo, que era un d'estos
cesteros, cuando yo era nenu alcuerdome de
ver a Falo na so casa de Bucial, faciendo cestos, que dempués vendía los
xueves nel mercau selmanal de Colunga.
Basándome nes mies propies alcordances, voi faer una
clasificación de los tipos de cestos que yo conocí, teniendo en cuenta'l so
tamañu y el llabor pal que se usaben.
EL MACON: El Macon era
un cestu bien grande d'aprosimao un metro de diámetru y un metro d'altor,
utilizase na recoyia de ceberes, básicamente
trigu o centenu, nel, diben echándose les espigues que se recoyíen con unes
ferramientes llamaes les mesories.
LA MACONA: La Macona era una cesta más pequena qu'El Macon,
d'unos 70 centímetros de diámetru y 70 centímetros d'altor, usábase sobremanera
pa tresportar la pación o la herba pal
ganáu.
EL FAXIN O CESTU DE
CARRETERU: El Faxin era un cestu
d'alredor de 50 centimetros de diámetru y 50 centímetros d'altor, utilizabase
pa tresportar al costazu diversos materiales, ente ellos tierra, cuando había
que aterrar, esto ye, nes finques cuestes xubir tierra de la parte inferior a
la cimera, tamién los utilizaben los camineros que eren los que s'encargaben de
caltener les carreteres en buen estau pa tresportar la gravilla.
LA MANIEGA: La Maniega era una cesta de forma rectangular,
d'unos 70 centímetros de llongura por 40 d'anchu y 40 d'altor, usabase en
múltiples llabores ente elles llevar la lleña picau dende'l picaderu hasta la
cocina.
CESTU DE ORICIAR: El
Cestu de Oriciar, tenía un tamañu paecíu al Faxin, pero esti con un asa en
forma d'arcu, utilizase pa recoyer los oricios nel tiempu les castañes, los oricios coyiense con unes
tiñaces feches de madera, diben echándose al cestu y cuando esti s’enllenaba
llevabense a la cuerra onde se dexaben pa que morcaren.
EL CESTU COPIN: El Cestu Copin era un cestu que s'utilizaba principalmente
como midida de capacidá, nel cabíen ocho kilos y usábase pa midir les fabes, les
castañes, les patates, etc; tenia un asa en forma de arcu.
EL CESTU GALIPU: Era como'l Cestu Copin, el Cestu Galipu
utilizábase tamien como midia, la so capacidá era la metá del Cestu Copin, ósea
cuatro kilos y utilizábase de la mesma formay pa los mesmos fines.
.
Había otros cestos que nun taben fechos de banielles, sinón
que taba fechos de verdasques de ablanar entretejies ente si, d'ellos podemos destacar El Paxu, que era un cestu del tamañu de La
Macona y que s'utilizaba pa los mesmos fines.
Tamién había otros cestos digamos de mas luxu que
s'utilizaben pa coses más fines, como por casu pa llevar la comida a los praos
en tiempu la herba o a les fiestes y
romeríes cuando se diba a elles de merienda, estos cestos taben fechos de verdasques de brimal, facienlos xeneralmente
los gitanos y dempués vendienlos polos pueblos y dacuando cambiabnlos por
comida.
Anque toos estos cestos teníen una función determinada, nun
quier dicir que siempre s'utilizaren pal
fin previstu, sinón que munches veces usabense unos cestos pa la función
d'otros, dependiendo de la disponibilidad y les necesidaes del momentu.
No homenaxe a tolos cesteros, y a toles presones
que meyor o peor, facíen dalgún tipu de cestu, y a toos aquellos qu'antes d'apaecer los recipientes de
plásticu, utilizaron los distintos tipos de cestos nel so trabayu diariu
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08 diciembre 2014
XXIV Feria de les Fabes en Colunga
El domingo 7 de diciembre se celebro en Colunga la XXIV feria de les Fabes, dentro de los actos de la Semana de les Fabes que se celebra entre los días 5 y 9 de diciembre.
Muchos cosecheros de fabes del concejo se dieron cita en el Polideportivo Municipal donde expusieron las distintas variedadasde de fabes y montaron sus puestos de venta de sus fabes y otros productos típicos del concejo.
Se entrego la “Faba de Honor” al Instituto de Educación Secundaria de Luces, por el estudio, la innovación en el fomento y desarrollo de la agricultura ecológica.
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01 diciembre 2014
En memoria y recuerdo de mi tío Arturo
Voy a escribir hoy una
pequeña semblanza sobre mi tío y padrino Manuel Arturo Iglesias Llera, que en este
año 2014 se han cumplido 45 años de su fallecimiento.
Arturo, que así era como se le conocía, había nacido
en Villaescusa en el año 1925, era hijo de Constantino Iglesias Llera y de
Avelina Llera Casanueva (mis abuelos paternos) y hermano de Ramón Iglesias
Llera (mi padre) y de Gonzalo Iglesias Llera (mi tío), su niñez y primera
juventud transcurrió en Villaescusa y coincidió con la Guerra Civil Española y
la posguerra un periodo de tiempo lleno de penurias y dificultades.
Cuando llego la hora de hacer el Servicio Militar y con el
objetivo de librarse de él, se traslado
a Sama de Langreo para trabajar en la mina, pues en aquel tiempo se podía
cambiar la prestación del Servicio por un periodo de trabajo en la mina y
además se ganaba algo de dinero
Una vez terminado el periodo de trabajo en la mina, mi
tío, que era lo que hoy podríamos llamar un emprendedor nato, se dedico a
varias actividades y puso en marcha diversos negocios con diferente fortuna,
unas veces le iba bien, otras regular y algunas veces mal, todo ello le sirvió
para coger experiencia y conocimientos del mundo de los negocios.
En los primeros años de la década de 1950 se caso con Berta
Quesada, de Narciandi (Cangas de Onís) y
a partir de entonces encamino sus pasos hacia el mundo de la hostelería, a la
que se dedicaría el resto de su vida.
En Lastres (Colunga), regento durante varios años el bar
restaurante El Miramar y junto con otros socios era armador de una lancha de
pesca, mas tarde se traslado a La Felguera (Langreo) donde regento la sidrería,
restaurante y marisquería El Riomar, el cual alcanzo gran fama y popularidad bajo su dirección, en aquellos años mi tío
también tenía otros negocios, entre ellos una tienda de comestibles y un salón
recreativo.
Arturo y Berta, tuvieron cinco hijos, Manolita, Juan José,
Maricruz, Conchita y Ángel Iglesias Quesada, (mis primos), Manolita y Maricruz,
desgraciadamente ya fallecidas.
Mi tío Arturo, falleció prematuramente en el mes de
septiembre de 1969 a los 44 años de edad, víctima de un accidente de
circulación, cerca de la ciudad de León, cuando se dirigía a La Bañeza para
pasar el fin de semana con su familia que disfrutaba allí de las vacaciones.
En memoria y recuerdo de
mi tío Arturo. Villaescusa 1925, León
1969.
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24 noviembre 2014
La Nava en Libardón, un bar tienda de los de antes
El
bar La Nava en Libardón es uno de los pocos bares tienda que quedan en el
concejo de Colunga, su historia comienza en 1890, cuando
abrió al público, lleva por tanto más de 120 años prestando servicio a la gente
de Libardón y alrededores. En La Nava, lo mismo se puede tomar algo, que
comer o hacer la compra del día, además
de poder adquirir casi cualquier cosa que uno pueda necesitar. La RTPA (Radio y
Televisión del Principado de Asturias),
realizo una serie de programas dedicados a dar a conocer la historia de restaurantes,
bares y chigres con alguna característica especial denominados
“Guía Michigrin”. En el siguiente video se puede ver un resumen del
programa dedicado a La Nava.
17 noviembre 2014
La matanza'l gochu
La matanza’l gochu era
una de les tradiciones más populares nos
pueblos y aldees d'Asturies, en cada casa del pueblu matabase un gochu que era una despensa de proteínes animales durante to'l añu. Hoy voi falar de cómo recuerdo yo la matanza del gochu nel pueblu de Villascusa y n'otros pueblos del conceyu de
Colunga, que con algunes variantes era similar a como se facia en tolos pueblos
d'Asturies.
Pel mes de xineru o febreru mercabase un gochu pequenu pa
crialo durante tol añu hasta que llegara'l tiempu de la matanza. Los primeros meses
de vida del gochu alimentabase coles sobres de la comida, la esllaba, con
castañes y con daqué de fariña de maíz,
munches veces soltabase polos caminos o dellos praos onde pastiaba y
exercitábase con cuenta de que les sos carnes fueren más prietes, dos meses antes
de la matanza empezabase a cebar el gochu de forma intensiva pa qu'engordara y coyera tocín.
La matanza’l gochu era
tou un ritual, nella participaben los familiares y los vecinos mas cercanos a
la casa que facia’l matanciu, el día anterior preparábase la desca que era un
caxón allargáu fechu de madera y asitiábase pámpana abaxu cerca del cubil del
gochu, a otru día pela mañana, dellos homes, cuatro o cinco, coyíen al gochu tumbabenlu y suxetabenlu
sobre la desca y el matador provistu d'un gran cuchiellu, llamáu cuchiellu de
matar, daba en corar al gochu y una muyer xeneralmente la muyer de la casa,
provista d'un gran barcal recoyía la sangre del gochu que más tardi s'utilizaría na ellaboración de les
morcielles. Una vez muertu'l gochu asitiábase dientro de la desca y echábense
sobre'l varios calderos d'agua ferviendo pa
pelalu, una vez perfeutamente
peláu, colgase peles pates traseres d'una pasera y abriase el so banduyu pa
saca-y los intestinos y toles coraes, la muyer de la casa ayudada por otres
muyeres vecines llavaben les tripes pa
utilizales dempues na ellaboración de los chorizos les morcielles y los
sabadiegos, agora dexábase'l gochu colgáu de la pasera y nun llugar frescu y a cubiertu pa
qu'esfreciera y serenare.
A otru día cuando'l gochu yá taba friu comenzabase a
despiezar, esto llamábase despostar el gochu, una persona más o menos entendia,
diba sacándo-y los xamones, los llacones, el llombu, el sollombu, les
costielles, el tocín, etc. Los xamones, los llacones, parte del tocín y de la
carne salábase metiéndolo nun caxón o arca y cubriendolo con sal, esta era la
manera de caltenelo durante tol añu, con otra parte de de la carne, la de meyor
calidá y parte del tocín facíense los chorizos, cola carne de peor calidá daqué
de grasa y tocín facíense los sabadiegos y co la sangre, la grasa, cebolla y
calabazón facíense les morcielles-
Tos estos embutios había que curalos pa que se conservaren el mayor tiempo posible,
pa ello colgabense nun llugar deshabitau onde se facia un fueu y col calor y el
fumu ibense secando y ahumando.
Como pue vese na matanza’l gochu collaboraben los vecinos más cercanos a
la casa que mataba'l gochu y era costume convidalos a toos a una cena que llamabase la cena’l
gochu, el menú d'esta cena solía ser, sopa de fégadu, arroz con costielles, y
rajes llombu fritu, tou ello acompañáu
de sidre y vinu, dalgún postre caseru, café y llicores. Tamién era costume dar
la preba de la matanza a les persones que pol motivu que fuera nun mataben el
gochu, esta preba xeneralmente consistía nun par de chorizos, un par de
morcielles, un par de sabadiegos y unes costielles.
Mas o menos desta manera ye como yo recuerdo tou lo
relacionau cola matanza’l gochu en Villascusa, nos años 50 y 60 del pasau siglu
XX.
10 noviembre 2014
Los horros y les paneres
Fai años, los horros y les
paneres, eren unes de les edificaciones
más importantes nos pueblos y aldees d'Asturies, el so orixen data de dellos
sieglos tras, los horros son cuadraos y tán sofitaos sobre cuatro pegollos, les
paneres son rectangulares y tán sofitaes sobre seis pegollos, nellos guardabense los productos de la cosecha, les
patates, les fabes, les mazanes, les castañes,
les nueces, y otros munchos productos,
tamién se guardaben los productos de la matanza del gochu, xamones, llacones,
chorizos y morcielles, toos estos productos calteníense perfectamente nel horru o na panera pos al tar aislláu del
suelu taba llibre de mugores y a salvo de ratas y ratones yá que pola mesma
construcción del horru yéra-yos imposible aceder al mesmu.
Alredor, los horros y paneres tienen un corredor llamáu
la tenobia, nella poníense a ensugar
dellos productos cuando se recoyíen, ente ellos podemos citar les fabes
y les riestras de panoyes de maíz y l'espaciu debaxu del horru aprovechabase pa
guardar protexíos de l'agua dellos preseos de la llabranza como'l carru, el
llabiegu, el rastru, etc. Hoy en dia esti espaciu debaxu los horros sirve de
garaje y guárdense ellí los coches.
Na actualidá los horros y paneres
tán en peligru de desapaecer, pos col despoblamientu de los pueblos,
l'avieyamientu de la xente que vive nellos y les nueves formes de vida, son menos necesarios y a veces vanse deteriorando
y dalgunos derrúmbense yá que el so caltenimientu resulta bien gravosu pa los
sos propietarios y anque les alministraciones publiques ufierten delles
subvenciones pal so caltenimientu na mayoría de los casos son demasiáu pequenes y nun compensa la
so restauración.
Nel siguiente croquis pueen vese
les distintes partes y pieces que componen l'horru, supongo qu'a muncha xente,
como m'asocede a mi, sonáren-yos munches d'elles y otres seguramente menos, pero bueno equí tán toes.
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03 noviembre 2014
Recordando a "Vique"
Poca xente va haber nel conceyu de Colunga, quitando a los
más jovenes, que nun recuerden a Vique, la mio primer alcordanza de Vique
remontase a fai mas de 50 años, cuando lu vi actuar en Villaescusa nuna esbilla
y a partir d'entós en bien de ocasiones nes
fiestes de los pueblos del conceyu, la última vez que recuerdo habelu
vistu actuar col so violín fue na Fiesta del Asturcon na Mayada de Espineres,
nel puertu Sueve, a mediaos de los años
90.
Enrique Collado, que asi se llamaba, fue una persona entrañable y por demás popular nel conceyu de Colunga, dende los años cincuenta hasta los noventa del pasáu sieglu XX, nun había fiesta, romería, feria o cualesquier otru actu de caracter festivu nel que Vique, acompañáu del so vieyu violín nun fixera actu de presencia y pola so cuenta, empezare a animar l'ambiente y formar folixa, pa ello averábase a un grupu de xente y empezaba a interpretar dalgun de los cantares populares del momentu, la xente al escuchalu acercabase, arrodiábalu, aplaudíalu, y pedien-y que tocara tal o cual cantar, el correspondía y dempués d'un ratu coyía la so boína y pasabala ente la xente pa que-y dieren unes monedes, si consideraba que lo recaudau merecía la pena, entós siguía tocando, pero si lo recaudau paecia-y pucu, dexaba de tocar y acercabase a otru llugar y empezaba de nuevu.
Enrique Collado (Vique) |
Vique nun tenia formación musical, polo tantu tacaba de oidu, escuchaba los cantares na radio, aprendialos, y a base de praticar consiguía interpretalos con su violin, dacuando amás de tocar tamién cantaba, la so forma de ser y de comportase, simpática, senciella y llana contribuyía a ganar la popularidá de la que gozaba ente tola xente del conceyu.
Vique era del pueblu de L’Esllabayu na parroquia de
Lliberdón, onde habia naciu nel añu 1903 y onde vivió tola so vida, dedicáu a los
llabores del campu y a la so gran afición que era la música, murió nel añu 2003
a los 99 años, faltándo-y bien pocu pa
cumplir los 100.
En homenaxe y alcordanza de Vique, quien durante mas de 60 años y siempre con su inseparable violin animo toles fiestes y romeries del conceyu de Colunga y otros de la rodiada.
En el siguiente video de Siderio59, podemos ver a Vique con su violin en la Fiesta del Asturcon.
27 octubre 2014
Casa Bulnes - La Riera (Colunga)
Casonas de Indianos, es un blog que trata
de las casas de indianos en Asturias, en
el, además de mostrar fotografías, se hace una descripción muy detalla sobre
las mismas, quien las edifico, año de construcción, nombre de descendientes,
dueños actuales y muchos más detalles sobre estas casonas de Indianos.
En este blog se muestran algunas casonas
del concejo de Colunga, hoy reproduzco aquí la descripción que en él se hace de La Casa Bulnes en el
pueblo de La Riera.
José Caride Pérez emigró a Argentina donde
se dedicó al comercio de mercancías, importando productos europeos y exportando
productos argentinos. Permaneció soltero y construyó esta casa para su hermana
Mariquina que se casó con Antón Bulnes, de ahí le viene el nombre a esta casa
situada en el barrio de La Nozaleda de la parroquia de La Riera. Antón fue el
mayor tratante de burros de la cornisa cantábrica. El matrimonio tuvo siete
hijos Elena, Enriqueta, José, Adolfo y tres más. Adolfo y Pepe fueron a
Argentina a trabajar con su tío D. José.
D. José junto con D. Eufrasio Toyos Toyos,
también emigrante en Argentina, crearon la Fundación Caride-Toyos que fue la
que construyó en 1.909 la escuela de La Riera. Hoy es un edificio en
ruinas.
Fuente: Casonas de Indianos
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20 octubre 2014
Algunas de mis fotografías mas vistas en Internet
Pinchar sobre las fotos para verlas ampliadas
Playa de La Griega, al fondo Lastres, vista 1081 veces.
Iglesia de Colunga, vista 1017 veces.
Sales, Colunga, San Juan, Coceña y Gobiendes desde el Fitu, vista 998 veces.
En Villaescusa 08/09/2010, vista 935 veces.
En Villaescusa, 08/09/2006, vista 895 veces.
Iglesias de La Isla, vista 899 veces.
La Isla desde el Fitu, vista 846 veces.
El concejo de Colunga desde el Fitu, vista 789 veces.
Lastres desde el Fitu, vista 887 veces.
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13 octubre 2014
Ochobre tiempu de castañes
Les castañes son el frutu de la castañar, la castañar ye un árbol abondosu nel conceyu de
Colunga y polo xeneral en tou Asturies, anque agora nun s'aprovechen o aprovechense
pocu, va años aprovchabense totalmente y representaben un recursu importante na
alimntación humana y de dellos animales domesticos, voi falar güei de la recoyia
de les castañes.
Les primeres
castañes recoyíense en Setiembre que yera cuando empezaben a cayer los
primeres oricios de les castañares tempranes, dir buscar castañes, dicíase dir
a la pia, dibase al castañeu y triábense col pie los oricios, estos abríense y
recoyíense les castañes, estes castañes nun sirvíen pa faceles al fornu y
xeneralmente cociense cola piel y llamábense corbates.
Nel mes d'Ochobre
yera cuando se recoyien les castañes, el primer llabor que se facia yera dumir,
esto yera varear les castañares pa tirar los oricios, faciase bien dende'l
suelu o bien subiendose a la castañar y utilizábase una llarga vara d'ablanar
llamada la pertiga, con ella dibase cutiendo toles cañes del árbol pa que
cayeren los oricios.
Una vegada dumida
la castañar había que recoyer los oricios, pa ello utilizabense unes tiñaces
feches de madera, con elles dibense coyendo los oricios y echandolos nun cestu fechu de banielles daqué
mayor que'l cestu de copin y que se llamaba cestu de oriciar, cuando
s'enllenaba'l cestu vaciabase nun llugar determináu del castañeu llamáu la
cuerra, los oricios atropaos na cuerra cubrinse con rozu y dexábense nel monte
un par de meses, hasta postreros del mes d'avientu, esto faciase asi pa que los
oricios fueren degradándose y soltaren meyor les castañes.
Nel mes
d'Avientu dibase a la cuerra, que yera dir al castañeu onde s'atroparen los
oricios, quitábase-yos el rozu col que s'habíen cubiertu y con un angazu diben espardiéndose en pequeñes
cantidaes y golpeandolos con el mesmu angazu pa que soltaren les castañes,
estes dibense metiendo en sacos y llevábense pa la casa, ellí escoyíense, les
meyores pal consumu humanu o pa vendeles y les demás pa los animales.
Les castañes
podíen cocinase de munches formes, como dixi antes podin cocese cola piel y llamábense corbates,
tamién se cocien quitando-yos la piel nesti casu consumíense acompañándoles con
lleche xeneralmente pa cenar, tamién se facíen rustiéndoles nel fornu nesti casu
había que corta-yos un cachin de piel a caúna pa que al rustir nun españaren, yera
tipicu tamien facer amaguestos, que yeren una reunión de moces y mozos onde se
facia un fueu y se aseben les castañes echándoles entre les brases, esta manera
de asales facia que cogieren un sabor muy prestosu, nestes reuniones charlabase
cantabase y consumiense estes castañes amagostaes, acompañaes
con sidre del duernu, coles castañes tamién se facia'l pote de castañes, que ye
un pote asturianu nel que se sustitúien les patates por castañes.
Mas o menos
desta manera ye como yo recuedo el procesu de recoyia y consumu de les castañes
en Villascusa y demás pueblos del conceyu de Colunga, nos años 50 y 60 del
pasau siglu XX.
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06 octubre 2014
Fiestas de Nuestra Señora del Rosario en Huerres y San Juan
Los pasados días 3, 4 y 5 de octubre de 2014 los pueblos de Huerres y San Juan, en la
parroquia de San Juan de Duz, celebraron sus fiestas en honor de Nuestra Señora
del Rosario.
El domingo, los ramos de Huerres y San Juan llegaron a la iglesia,
el de Huerres acompañado por la Banda del Regimiento Príncipe y por el grupo folklórico Xagardua y el de San
Juan, por la Banda de Gaites de Corvera d’Asturies , a continuación se celebro
la Misa Solemne, cantada por el Coro Manin de Lastres seguida de la procesión. Este
video es un resumen de estos actos.
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29 septiembre 2014
Fiestas de Los Santos Martires en Carrandi
El pasado fin de semana, dias 26, 27 y 28 de Septiembre de 2014, el pueblo de Carrandi en el concejo de Colunga, celebro sus tradicionales fiestas en honor de los Santos Martires San Cosme y San Damián.
Los actos festivos comenzaron el viernes con una gran costillada y a continuación gran verbena amenizada por las orquestas PASITO SHOW Y DISTRITO XOVEN
El sabado 27, por la mañana, se celebro Misa Solemne, seguida de la procesión de los Martires por las calles de Carrandi y a continuación la subasta de los ramos, por la tarde gran chocolatada y juegos infantiles y por la noche gran verbena a cargo de BANDA SEIS Y TOBOGÁN.
El domingo 28, se celebro Misa Sacramental y sesión vermut a cargo del DUO TAQUICARDIA.
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22 septiembre 2014
Fiestas de La Dolorosa en Pivierda y Arnin 2014
El pasado fin de semana, el pueblo de Pivierda en el concejo de Colunga, celebro sus tradicionales fiestas en honor de Nuestra Señora de los Dolores, La Dolorosa. El sabado 20 hubo gran sardinada y degustación de tortillas y a continuación gran verbena amenizada por dos grandes orquestas, el domingo 21, se celebro la misa cantada por el Coro San Roque de Lastres, seguida de la procesión y la subasta del ramu. Este video muestra parte de la misa, la procesión y la subasta del ramu.
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15 septiembre 2014
Excursión a la Cruz de Pienzu
El pasado sábado día 13 de septiembre y con motivo de
cumplirse este año el centenario de la colocación por los hermanos Victorero de
Lastres de la primera cruz en el “Picu Pienzu”,
El Centro de Interpretación de La Sierra del Sueve organizo una
excursión denominada “Ruta homenaje a la Cruz de Pienzu”,
formando parte de dicha excursión, tuve ocasión de subir hasta la Cruz de
Pienzu, pues a pesar de haber nacido en
el concejo de Colunga y haber estado muchas veces en el Sueve, unas veces por
una cosa y otras por otra, nunca había subido hasta Pienzu.
La excursión comenzó en el Centro de Interpretación de la
Sierra del Sueve en Gobiendes, desde Gobiendes
en coche hasta el Alto del Fito, allí comenzamos a caminar hacia la majada del
Bustacu, el tiempo no acompañaba demasiado pues pronto comenzó a tronar y luego
a llover, continuamos hacia el Bustacu
siempre bajo una fina lluvia, cuando
llegamos a la majada del Bustacu, el tiempo empeoro de repente, entrando una
espesa niebla y arreciando la lluvia, allí nos encontramos con gente que
regresaba sin haber subido a Pienzu debido al mal tiempo.
Ante esta situación el guía que nos acompañaba nos planteo
el suprimir la subida al Picu Pienzu y ante el cariz que tomaban los
acontecimientos todos estuvimos de acuerdo, no obstante mientras nos explicaba un
poco la historia de la Cruz de Pienzu, el tiempo comenzó a mejorar, la niebla comenzó
a levantar, dejo de llover y el cielo se comenzó a aclarar, ante esta nueva situación
reconsideramos la decisión anterior y decidimos continuar hasta Pienzu.
Desde la majada del Bustacu comenzamos a subir hacia la
majada de Merguyines y desde allí hasta el “Picu Piezu”, el tiempo cada vez era
mejor llegando incluso a salir el sol, desde Merguyines hasta Pienzu el camino
se hace un poco duro pero queda compensado con la gran panorámica que se abre
ante nosotros al llegar a la Cruz de Pienzu, a pesar de que había muchas nubes
las vistas que se divisan desde Pienzu son espectaculares, junto a la Cruz de
Pienzu estuvimos comiendo algo mientras conteplabamos el paisaje.
El regreso lo hicimos por el mismo camino hasta la majada
del Bustacu, pero desde allí en lugar de ir hacia El Fito bajamos por La
Biescona hacia “Pie Potru”, teniendo ocasión de contemplar el mayor bosque de
hayas de Europa tan cerca del mar, vimos varios árboles centenarios y
concretamente una “faya” de más de 300 años que para rodear su tronco hacen
falta cinco personas con los brazos extendidos.
Desde “Pie Potru” en coche regresamos al Centro de Interpretación
de La Sierra del Sueve en Gobiendes, donde tuvo lugar una degustación de quesos
asturianos acompañada de unos “culinos” de de sidra, dando con ello por
terminada la excursión que a pesar del mal tiempo resulto muy interesante.
08 septiembre 2014
Desde Colunga hasta El Pandellagar
El pasado día
3 de Septiembre, acompañado por Ángel Luis del hotel El Sueve de Colunga, tuve
ocasión de visitar El Pandellagar, que es donde nació Ángel Luis.
El Pandellagar
es una quintana que está situada cerca de Beldreu en el camino que unía
Beldrèu, con La Cruz de Beldréu, en la parroquia de Pernús. Aunque este
lugar lleva muchos años deshabitado, teníamos la esperanza de que podríamos ver
algo de las edificaciones que formaban
la quintana, sin embargo nada más llegar ya nos dimos cuenta que esto no sería
posible, pues toda la zona está cubierta por la maleza y lo único que se ve,
según dijo Ángel Luis, es una pequeña parte de lo que era el llagar.
01 septiembre 2014
Andando pe los orixenes
El dìa 27 d'agostu de 2014 realicé
una escursión caminando pela zona onde naci y onde pase la mio mio niñez y
parte de la mio mocedá. Yo naci en Villaescusa, que política y
administrativamente pertenez a la parroquia de Pernús y al conceyu de Colunga,
non asi nos asuntos eclesiásticos que pertenez
a la parroquia de Santoxenia de los Pandos nel conceyu de Villaviciosa, por eso
nesta ocasión empece la caminata en
Santoxenia visitando todos los pueblos de la parroquia.
Como digo, empece en Santoxenia
caminando hasta'l Llagaron, ellí desvieme a la izquierda pa visitar el pueblu
de Paniceres, en Paniceres vivieron los mios tios Candido y Sofia, un paséu pol
pueblu de Paniceres tomando delles fotografíes y vuelta hasta'l Llagaron,
siguiendo dende ellí escontra El Campurroxu.
Nel Campurroxu, desvieme a la derecha pa visitar el pueblu de Piñera,
a la entrada de Piñera tuvi ocasión de charrar un ratu col mio tocayu Adolfo y
cola so muyer, ellos comentáronme como pocu a pocu los pueblos van quedando
despoblaos concreamente en Piñera ellos dos son los únicos habitantes que viven
nel pueblu de forma permanente, una vuelta por Piñera tomando delles semeyes y
de nuevu vuelta hasta'l Campurroxu, siguiendo dende ellí escontra La Capilla,
pasando por les Llueces y La Fontanina.
De La Capilla es mio madre Visita,
elli vivieron los mios güelos maternos, Eugenio y Benigna, desviome a la derecha pa visitar los pueblos
de Bucial y Corralles, pasando pela fonte Sienrra, El Burrumanxu, El Nidiu, El
Paoriu, etc. De Bucial yera'l mio güelu maternu Eugenio Bada Gancedo y de
Corrales yera la mio güela paterna Avelina Llera Casanueva.
En Bucial tuvi charrando con Ramon
de la Quintana que ye l'únicu vecin del pueblu, Ramón tien dos perros de los
qu'esta bien orgullosu, pos amás de ser bien guapos, fáen-y muncha compañía, (ver el perru de Ramón) despídome de Ramon y continuo hasta Corrales, ellí
tuvi falando con Ramón de Corrales y cola so muyer Benilde , dende Corrales
retorne escontra La Capilla y dende ellí escontra Villaescusa pasando por La
Figarona y La Royu, Villaescusa ye'l
pueblu onde yo naci, d'ellí yeren la mayoría de los mios antepasaos, padre,
güelu paternu y bisagüelos paternos. En Villaescua tuvi charrando con Milio el
de la Casanueva, Milio enseñome una planta de faba de la granxa que mide
mas de cuatro metros d'altura y tien mas
de cien vaines, (ver la faba de Milio), convidome tamién a tomar unos culinos
de sidra que taba excelente, Milio ye espertu n'ellaborar sidra y caltenela nel
so puntu, tamién salude a Elena y a Mª Dolores, a Encarnita y a Isabel. Un
paséu por Villaescusa tomando dalgunes
fotografies y regresu direutamente a Santoxenia.
Un paseu bien agradable, pos a
mi prestame munchu visitar estos
llugares onde yo naci y onde vivieren los mios antepasaos y recordar vieyos
tiempos, además gustame facelo caminando pos creo que ye la meyor manera de
tomar contactu con los sitios per onde pases y con la xente que vive nellos.
25 agosto 2014
Evolución de la población en Villaescusa, Bucial, La Capilla, Corrales, El Ablaneu, La Venta y Cortobeyu en los últimos 50 años.
En los últimos 50 años la evolución de la población en el
concejo de Colunga ha ido descendiendo
progresivamente pasando de los 7136 habitantes
que tenía el concejo en 1960, a los 3607 habitantes en 2013, prácticamente en estos
50 años ha descendido la mitad.
Si analizamos el descenso de habitantes en las diversas parroquias y pueblos que forman el concejo, podemos comprobar que en todos ha descendido la población pero en unos muchísimo más que en otros, Villaescusa y algunos lugares cercanos es una de las zonas donde más descendió la población.
Si analizamos el descenso de habitantes en las diversas parroquias y pueblos que forman el concejo, podemos comprobar que en todos ha descendido la población pero en unos muchísimo más que en otros, Villaescusa y algunos lugares cercanos es una de las zonas donde más descendió la población.
En 1960 en Villaescusa había 15
casas habitadas con un total de 65 habitantes, en Bucial había cuatro casas
habitadas donde Vivian 18 personas, en La Capilla, había tres casas habitadas
con 16 habitantes, en La Venta había 2 casas habitadas donde Vivian 10
personas, en el Ablaneu había dos casas habitadas con 6 habitantes, en Corrales
2 casas habitadas con 5 personas, en Cortobeyu, una casa donde Vivian 6
personas, en total en la zona alrededor de 125 habitantes.
Actualmente en Villaescusa
solamente quedan cinco casas habitadas con unos 15 personas, en Bucial queda
una casa habitada donde vive una sola persona, La Capilla, La Venta, El Ablaneu
y Cortobeyu, están totalmente deshabitados, y en Corrales queda una casa
habitada donde viven 2 personas.
Como se puede ver por estos datos, en estos 50
años la población en la zona descendió más de un ochenta por ciento, pasando de
más de 125 habitantes, a los apenas 20 de hoy en día.
18 agosto 2014
Fiestas de La Velilla en La Isla
Durante los días 13, 14, 15 y 16 de Agosto de 2014, La Isla, en el concejo de Colunga celebro sus fiestas patronales en honor de la virgen de La Velilla. El día 14, a las 24:00 horas tuvo lugar la tradicional exhibición de fuegos artificiales, el día 15, se celebro misa solemne seguida de la procesión y la subasta del ramu. Estos videos muestran la procesión, la subasta del ramu y los fuegos artificiales.
Procesión y subasta del ramu
Fuegos artificiales
Procesión y subasta del ramu
Fuegos artificiales
11 agosto 2014
Fiestas de San Roque en Lliberdón 2014
Los días 9, 10 y 11 de Agosto de 2014, el pueblo de Lliberdón, en el concejo de Colunga, celebro sus tradicionales fiestas en honor de San Roque. El Domingo día 10, se celebro la misa solemne, seguida de la procesión por las calles del pueblo, a continuación el grupo Xagardua de Colunga ofreció una exhibición de bailes regionales, terminando los actos matinales con la subasta el ramu.
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04 agosto 2014
Fiestas de San Salvador en Priesca (Villaviciosa)
Durante los días 1 y 2 de Agosto de 2014 el pueblo de Priesca en el concejo de Villaviciosa, celebró sus tradicionales fiestas en honor de su patrón San Salvador. El Sabado día 2 se celebro misa solemne seguida de la procesión y la subasta del ramu, actos que recoge parcialmente el siguiente video.
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28 julio 2014
Fiestas de Santiago Apóstol en Caravia Baja
El pasado fin de semana, Caravia Baja celebró sus tradicionales fiestas en honor de Santiago Apóstol, el Domingo 27 se celebro la misa solemne cantada por el Coro Manin de Lastres, seguida de la procesión y la subasta de los ramos, una vez finalizada la misa y la procesión, el Coro Manin ofrecio a los asistente un concierto en la iglesia, interpretando varios temas de su repertorio con la maestría que les caracteriza. En los siguientes videos se pude ver parte de estos actos.
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22 julio 2014
Fiestas de Nuestra Señora del Carmen en Santa Eugenia (Villaviciosa)
Los pasados días 18 y 19 de julio de 2014, el pueblo de Santa Eugenia de Los Pandos en el concejo de Villaviciosa , celebro sus tradicionales fiestas en honor de Nuestra Señora del Carmen.
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15 julio 2014
Fiestas de Nuestra Señora del Carmen en La Riera
El pueblo de La Riera en el Concejo de Colunga, celebro los pasados días 11,12 y 13 de Julio de 2014 sus tradicionales fiestas en honor de Nuestra Señora del Carmen. En este video podemos ve una pequeña muestra de los actos celebrados el día 13.
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07 julio 2014
A la sombra del Sueve
Video realizado con fotografías del pueblu de L'Esllabayu, en la parroquia de Lliberdón, (Colunga).
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30 junio 2014
Fiestas de San Pedro en Sales 2014
El pasado fin de semana el pueblo de Sales, celebro sus fiestas patronales en honor de San Pedro.
Después de varios años sin celebrarse, este año los vecinos de Sales han recuperado esta fiesta popular, desde aquí un aplauso de reconocimiento a la gente de Sales y a la comisión organizadora de estos festejos, esperemos que cunda el ejemplo y otros pueblos recuperen también sus fiestas, contribuyendo con ello a la conservación de la cultura popular.
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23 junio 2014
Fiestas de San Juan en Fanu 2014
Los dias 20, 21 y 22 de Junio de 2014 el pueblo de Fanu, en la parroquia de Libardón celebro sus tradicionales fiestas en honor de San Juan.
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16 junio 2014
Parroquias de Colunga: Pivierda
Pivierda es una de las trece
parroquias en las que administrativamente se divide el concejo de Colunga, la
parroquia de Pivierda limita al Oeste con el concejo de Villaviciosa, al Norte
con la parroquia de Pernús, al Este con la parroquia de La Riera y al Sur con
la de Libardón.
El principal núcleo de población de
la parroquia, es el pueblo de Pivierda, y algunos otros lugares como Tizagua, Barrestru, Bucial,
Corrales, Agüera Riva, La Goda, Los Llodos, La Miyar, La Quemada, Etc, algunos
de ellos actualmente deshabitados.
Para llegar a Pivierda partiendo de
Colunga tomamos la carretera AS-258 con dirección hacia Infiesto, hasta Agüera
de Arriba, donde nos desviamos a la derecha por la carretera AS-330, hacia
Villaviciosa, 2,5 kilometros mas adelante en Sienrra, nos desviamos a la
izquierda por una carretera que nos llevara al centro del pueblo.
En el centro del pueblo de Pivierda
podemos ver, la iglesia parroquial de San Pelayo y las antiguas escuelas públicas,
hoy reconvertidas en centro social, Pivierda celebra en Septiembre sus fiestas
patronales en honor de la virgen de La Dolorosa.
La parroquia de Pivierda es
atravesada de Oeste a Este por el rio Pivierda este rio nace en el concejo de
Villaviciosa, recibiendo el agua de varias riegas, entre ellas, la del Cayu, la
de Llineres, la del Baréu, y el arroyo de Liema, y recorre la parroquia de
Pivierda, hasta El Puente Agüera donde entrega sus aguas al rio Libardón, durante
este recorrido recibe las aguas de
algunas otras riegas entre ellas , la riega de los Sinsones, la riega de La Cabañina,
la riega del Estelleu y la riega Bucial.
En su recorrido por la parroquia las aguas del rio Pivierda movían varios
molinos hidráulicos, entre ellos, el molin de Fernando, el molin de la Miyar y
el molin del Vicentón.
La gente de Pivierda pasa por ser muy unida y solidaria, les gusta mantener el pueblo en perfectas condiciones y si hace falta algunos arreglos, enseguida convocan una sextaferia y entre todos hacen la reparaciones necesarias, me cuentan que en una ocasión que no estaban de acuerdo con el cura que iba los domingos a decir misa, le hicieron el vacío de la siguiente manera, a la hora de la misa todos se reunían delante de la iglesia, pero cuando llegaba el cura nadie entraba a misa, mantuvieron esta postura hasta que las autoridades eclesiásticas cambiaron al cura.
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